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Gamescom, Blizzcon und Diablo 3
Geschrieben von: DoH-Pizza   
Freitag, den 21. August 2009 um 21:15 Uhr

Ja es ist so weit. Die Blizzcon in Anaheim ist gestartet. Die neue Charakterklasse wurde auch schon früher als geplant "verplappert" und auf der Gamescom stehen die Europäer Schlange um die 20 minütige Demo an zutesten (was ich morgen auch tun werde).
Die neue Charakterklasse ist der Mönch/ Monk.
Die Klasse war zu früh auf der Koreanischen Seite einsehbar wurde aber von Chris Metzen (einer der führenden Entwickler bei Blizzard) anschließend offiziell bekannt gegeben.
Morgen werden Benny, Ich und der ein oder andere DoH auf der Gamescom sein, um selbst unseren Spiele-Nachfolger anzutesten.
Man sieht sich auf der GC!

Mfg Psicko

 
Diablo III spielbar auf der Gamescom
Geschrieben von: DoH-Pizza   
Sonntag, den 16. August 2009 um 19:27 Uhr

Nachdem Blizzard verknündigt hat, dass sie auf der Gamescom doch teilnehmen, teilt uns der Spielemacher nun mit, dass Diablo III wieder spielbar sein wird.
Quasi parallel läuft dann auch noch die Blizzcon.
Man darf also gespannt sein und sich über ein "Haufen" neuer Infos freuen.

"Wir freuen uns, euch bekanntzugeben, dass sowohl StarCraft II: Wings of Liberty als auch Diablo III auf der gamescom 2009 spielbar sein werden. Besucher des Standes von Blizzard Entertainment in Halle 6, B21 & B31 können an unseren Rechnern selbst das Spielgefühl beider Spiele erleben – für Diablo III ist dies das erste Mal in Europa.

Unser Stand ist von Donnerstag, den 20. August, bis Sonntag, den 23. August öffentlich zugänglich. Wenn ihr wissen möchtet, was die gamescom alles zu bieten hat und wir ihr am Besten dorthin gelangt, schaut einfach einmal auf der Webseite der gamescom vorbei. "

Quelle

 
Warum wir auf den Patch solange warten müssen
Geschrieben von: DoH-Pizza   
Dienstag, den 30. Juni 2009 um 21:31 Uhr

Bashiok, der Community-Mitarbeiter von Blizzard hat heute folgende Info bekannt gegeben:

 

Many of you are wondering what's up with the patch and the ladder reset. While I've sprinkled some information around, it's about time it was all mashed up in one easy-to-read location.

The Story -
Once upon a time our internal legacy development teams wanted to put some much needed love into Diablo II. Diablo II doesn't have tournaments with millions of dollars swirling about them, so it generally took a back seat to the patch development time of our other legacy titles. But one day the planets aligned, and it was finally time to give the old girl a new coat of paint and break a bottle of champagne over her bow with the release of a patch. This went well. Meetings were held, the community was involved and polled, and an extremely long list of ideas and changes was created. That list was then cut down to changes felt to be either necessary changes, or easily implemented to ensure development time was efficient. This also went well.

Not long after, the alarm bells sounded. The patch was progressing quickly, and the release was potentially imminent. Early on it was decided, and somewhat of a no-brainer, that a ladder reset with coincide with the patch release. With the patch progressing well, a potential release of two weeks was estimated, and as always this is the exact amount of forewarning given to players and the community before a ladder reset. An announcement was made quickly and immediately to ensure a full two week notice was given. There are many reasons for this standard two-week notice, not the least of which is that most players don't understand the meaning of ladder and non-ladder, and how a reset affects their characters. Following any reset our support departments are flooded with issues related to the change of their characters, so we attempt to inform beforehand and avoid any unnecessary confusion.

This was all well and good, the community was excited, and the developers were having fun and enjoying being able to work on Diablo II again. Then, as it tends to do, reality struck. (http://forums.battle.net/thread.html?topicId=16888549346&sid=3000) Work had to be swiftly and immediately realigned and has and continues to be focused on addressing issues for a different title to resolve a very serious issue.

The Now -
The Warcraft III patch is now on the Public Test Realm (PTR) and testing is progressing. Once that patch is released work can shift back to Diablo II and the 1.13 patch, and we'll be working to getting that patch up on its own PTR as soon as possible. This could be a matter of weeks. Once it's up and in a testing state for all of you, it's then going to be a matter of ensuring the features are good and it's a solid patch. The more people we have testing the patch and providing valid feedback, the better the patch will be, and hopefully the quicker it will be released. So that's my challenge to you. You've been waiting a long time, you want an awesome patch, you want a reset. To get all that, we need good solid testing and feedback, reproduction steps for bugs, detailed descriptions of issues or errors, etc. So once this goes live on the PTR, I expect some crazed-youruinedtheeconomy-testing. 

Also man darf gespannt sein wann es soweit ist.

Quelle: forums.battle.net (offizielle Blizzard Foren)

 
Altes bekanntes Monster im Bestiarium - Die Gefallenen
Geschrieben von: DoH-Pizza   
Samstag, den 23. Mai 2009 um 11:33 Uhr

Blizzard hat auf der Diablo 3 Seite die neue (alte) Monstergruppe vorgestellt: Die Gefallenen (The Fallen Ones). Insgesamt gibt es 5 Monster-Typen: Kobolde, Schamanen, Aufseher, Wahnsinnige und Jagdhunde. Dazu hat Blizzard uns sogar einen netten "Artwork and Animation"-Trailer bereitgestellt.
 
Größere Schatzkiste in D2 1.13?
Geschrieben von: DoH-Pizza   
Mittwoch, den 13. Mai 2009 um 18:00 Uhr
Bashiok hat gesprochen: Einer der Möglichen Neuerungen in 1.13 wird vielleicht eine Größere Schatzkiste von 12x10 Slots sein. Er garantiert allerdings für nichts und meint das jegliche Änderung durch den Test entschieden wird und somit nicht klar ist welche Änderungen tatsächlich in Patch 1.13 enthalten sein werden.

"It's coming along. We're still in the process of refining and testing the changes going into the patch. Work is progressing, we haven't stopped working on it or anything like that.

As far as information of what's being changed in the patch, almost anything we're working on now could be removed. Testing could deem any change unworkable and we'd have to remove it. By releasing any information on possible changes we'd be raising expectations that the change is guaranteed to make it in, no matter how many disclaimers we place on it. That said, one change we're planning is to increase the stash size to 12x10. As I said it is in no way a guaranteed change. Any number of reasons could mean it will not make it into the final patch. But enjoy the breadcrumb maybe?"


Quelle: forums.battle.net (offizielle Blizzard Foren)
 
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